Formule Koopplein.nl biedt ‘franchise à la carte’

prijs
n.o.t.k.
datum plaatsing
08-12-16
adverteerder
Koopplein Midden-Drenthe
type
aangeboden
adverteert sinds
01-12-2008
plaatsnaam
Beilen
telefoon
0593-541327
gezien
332 x
snelcode info
558808

Prijs te hoog? Doe een bod

LET OP! Na verzending ontvang je een e-mail waarmee je de bieding dient te activeren.

Omschrijving

Formule Koopplein.nl biedt ‘franchise à la carte’

Per 1 juli 2010 biedt Koopplein.nl, hét netwerk van lokale handelsplaatsen op internet, naast full-franchise ook de mogelijkheid om te kiezen voor ‘franchise à la carte’. In de nieuwe formulevariant ereren franchisenemers zelfstandiger, betalen zij aanzienlijk minder fee en wordt de vrijheid van ondernemen groter. De nieuwe opzet moet de organisatie de gelegenheid bieden sneller te groeien en landelijke naamsbekendheid te krijgen.


Vanaf de landelijke uitrol medio 2007 hanteert Koopplein.nl een full-franchisemodel, met intensieve begeleiding en ondersteuning en een strak keurslijf voor de franchisenemer. Die betaalt een entreefee bij toetreding en vervolgens een maandelijkse, omzet gerelateerde bijdrage. Volgens algemeen-directeur Kees-Jaap van der Kooi is de huidige, intensieve samenwerkingsvorm kostbaar. “Deze kosten moeten uiteindelijk worden gedragen door de franchisenemers. Met de nieuwe opzet worden de vaste bijdragen voor onze franchisenemers aanzienlijk lager.”

Franchise à la carte
Per 1 juli 2010 kunnen potentiële gegadigden een eigen Koopplein starten onder licentie. De entreefee maakt plaats voor een veel lagere opstartvergoeding en de maandelijkse bijdrage aan de centrale organisatie is gemiddeld zo’n 40 procent minder. Nieuwe partners krijgen bij aanvang standaard een startercursus en kiezen naar behoefte voor aanvullende ondersteuning en diensten van de centrale organisatie. “Je betaalt dus alleen voor de diensten waar je daadwerkelijk gebruik van maakt”, aldus Van der Kooi. “Bovendien heb je als licentiehouder meer vrijheid van ondernemen.”
De nieuwe licentievorm past volgens de algemeen-directeur beter bij de formule. “In de branche waarin wij opereren gaan de ontwikkelingen hard en moet je snel schakelen. Daarom streven wij ernaar onze organisatie zo plat mogelijk, flexibel en financieel gezond te houden, met heldere communicatielijnen.” De nieuwe opzet moet een snelle groei van de formule mogelijk maken en leiden tot de gewenste landelijke naamsbekendheid. “Uit een onlangs gehouden telefonische enquête is gebleken dat onze naamsbekendheid in gebieden met een beheerd Koopplein al groter is dan die van Speurders.nl. Daar zijn we trots op.”

Franchisenemers
Juni 2010 werden de huidige franchisenemers over de nieuwe keuzemogelijkheid geïnformeerd tijdens een buitengewone franchisevergadering in Eemnes. Zij kregen de mogelijkheid om kosteloos over te stappen. De reacties waren overwegend positief. “Ik ben hier zeer tevreden mee en verwacht dat de formule hierdoor sneller zal groeien, wat in een ieders voordeel is. Bovendien kun je in deze nieuwe opzet nog beter inspelen op lokale ontwikkelingen, doordat je minder bent gehouden aan het korset dat wordt aangemeten door de centrale organisatie”, aldus een van de reacties. Van der Kooi benadrukt dat de uitstraling van de formule onveranderd blijft. “Alle Kooppleinen blijven uiteraard verplicht om onze huisstijl te voeren. Uniformiteit blijft belangrijk.” Meer informatie over het concept Koopplein is terug te vinden op www.koopplein.nl.


Nieuwsgierig geworden?
Voor meer informatie kunt u mailen middendrenthe@koopplein.nl
of bellen 06-50804202
met Hilde Nijwening
Koopplein Midden-Drenthe.

En bekijk onze informatiefilm:
http://koopplein.nl/franchise

Deel deze advertentie met:
|