Van De Stadt Moorea 45 Decksalon

prijs
€ 229.000
datum plaatsing
07-11-16
conditie
gebruikt
adverteerder
For Sail Yachtbrokers
type
aangeboden
adverteert sinds
12-01-2014
plaatsnaam
Nederland
telefoon
0111-676131
gezien
16 x
snelcode info
5710345
Financieren?
Verzekeren?

Deze adverteerder wenst geen zichtbare biedingen te ontvangen. Je kunt de adverteerder bellen of mailen via de button 'Stuur een bericht naar de adverteerder'.

Omschrijving

Watersport en Boten > Boten en Jachten > Zeiljachten

KENMERKEN:
 ● Conditie: Gebruikt
 ● Merk: Van de stadt
 ● Model of Type: Moorea 45 Decksalon
 ● Bouwjaar: 2010
 ● Lengte (in mtr): 13.80
 ● Breedte (in mtr): 4.50
 ● Diepgang (in mtr): 2.00
 ● Slaapplaatsen (aant):
 ● Hutten (aant):
 ● Rompmateriaal: Hout

OMSCHRIJVING:
Zeewaardig en comfortabele Decksalon met goede isolatie, Kabola verwarming, vriezer, omvormer, boegschroef, radar/plotter/AIS, reddingsvlot, bijboot

Algemeen
Vorm: rondspant
Roer: hechthouten roerblad voorzien van glasvezelmatten en epoxy (boven- en achterkant voorzien van schuim, wat kan afbreken in nood) met een rvs roeras (tot aan dek) en een Jefa stuursysteem
Besturing: in de kuip 2x stuurstand (hout epoxy) met 2x rvs Jefa stuurwiel bekleed met leder en in de decksalon is een stuurstoel met een automatische Joystick besturing, een morsebediening voor de motor en een boegschroefbediening
Ramen: Hora dubbelglas thermopane ramen in opbouw (met zonnescreens), Gebo dekluiken (grote luiken met rollo-s en horren, kleine luiken achterkajuit met losse horren), vaste Gebo ramen in romp
Waterverplaatsing (in kg): ca. 15.900
Ballast (in kg): ca. 6.200
Doorvaarthoogte: ca. 22,5 meter
Bouwnummer: ontwerpnummer 642, bouwnummer 4
Overig: De romp is Ivoor wit (2 componenten systeem) geschilderd met een donker blauwe bies en waterlijn. Op de romp is een teak stootlijst met rvs strip gemonteerd. De kuip banken en kuipvloer zijn voorzien van 12 mm teak. 1x Luchthapper aan dek met een rvs beschermbeugel. Rvs klampen (ook midscheeps). De romp is gebouwd uit 32 mm Red Ceddar en werd op zijn kop gebouwd. Ter plaatse van de kiel is het vlak gemaakt van 32 mm mahonie balk en voorzien van 6 glasvezelmatten (280gr/m2). De romp is voorzien van 3 diagonale lagen (500 gr/m2) en een epoxy topcoat, waarna het licht opgeschuurd werd en voorzien werd van een laagje plamuur. Het vlak werd voorzien van 4 lagen, de rest van de binnenkant van de romp is voorzien van 2 diagonale lagen. Alle zichtbare plaatsen in het interieur zijn netjes glad afgewerkt en voorzien van 2 topcoat lagen. De wrangen en spanten zijn opgebouwd uit 6 lagen hechthout, voorzien van 3 tot 7 lagen glasmatten (afhankelijk van belasting) en afgewerkt met 2 epoxy topcoat lagen. Alle schotten en alle kasten zijn vastgelamineerd, waardoor het geheel nog meer body heeft gekregen. Het dek is voorzien van 2 diagonale lagen, 2 grondlagen en 4 (2 componenten) aflak lagen. De binnenkant van de romp en alle bakskisten zijn met 2 grijze epoxy lagen afgewerkt. Het onderwaterschip is voorzien van 3 grondlagen en 4 lagen epoxy (Polyservice) met koperpoeder (in 2010) erin, wat in totaal ca. 10 jaar te gebruiken is (dus heeft jaarlijks geen nieuwe antifouling laag nodig). Aan boord is alleen 316 RVS gebruikt. Tijdens de bouw van het schip is overal goed over nagedacht, alles is perfect toegankelijk, er zijn alleen goede en betrouwbare onderdelen gebruikt en het schip is super geoleerd. De lengte van de waterlijn is 12.00 meter. Het jacht is in juli 2016 op de wal geweest om het onderwaterschip schoon te spuiten, de epoxy op het onderwaterschip licht op te schuren en nieuwe anodes aan te brengen. Het jacht wordt door de bouwer - eerste eigenaar verkocht.
Accommodatie
Materiaal, kleuren: mahonie betimmering (4x 2 componenten lak en 2x Epifanes aflak), mahonie lijstwerk en room witte wanden (2x grondlaag en 2x componenten lak)
Stoffering, gordijnen: 2010: room witte lederen bekleding en blauwe gordijnen in de voor- en achterkajuit
Hutten: voorkajuit, salon en achterkajuit
Slaapplaatsen: 4 - 5 slaapplaatsen
Stahoogte: ca. 1.92 m in de achterkajuit, ca. 1.98 m in het deckhouse, ca. 2.05 m in de kombuis, ca. 2.00 m in de voorkajuit
Kooktoestel/pitten: 2010: 3 pits rvs Force Ten kooktoestel
Overig: Luxe Vasco (Heusden) matrassen (2010) met Kooi bedvering (2010) eronder. Slingerzeiltjes in salon en tussen matrassen in de achterkajuit. De kombuis is voorzien van een Esdoorn "Maple Leef" werkblad met 2x rvs wasbak en een zoetwater voetpomp. De binnenverlichting is in LED uitgevoerd en bij de navigatiehoek zijn 2 LED lampen dimbaar (rood en wit).
Motor, electra, water
Vermogen: 85 Pk / 62 kW
Bouwjaar: 2008, in 2010 in bedrijf gesteld
Uren: ca. 790 uren (eind september 2014)
Brandstoftank: 1x ca. 300 liter dagtank en 1x ca. 400 liter tank, beide tanks zijn losse hechthout met glasvezel epoxy tanks en beide voorzien van slingerschotten en grote mangaten. Vanuit de grote tank wordt de diesel met een elektrische pomp naar de dagtank gepompt
Koeling: intercooling, ook voor de koeler van de generator en de keerkoppeling
Aandrijving: PMR 500 D keerkoppeling (2008), flexibele koppeling (2009), rvs as (40mm - 2009) met 3 blads 20" vaste schroef (2009)
Verbruik (l/uur): bij 1.700 toeren (6 - 6,5 knopen) inclusief kachel verbruik: ca. 4 liter per uur
Meetinstrumenten: 2009: Victron battery monitor + AC meter + Multi Control
Spanning: 12 / 24 / 230 Volt
Bedieningspaneel: 2009: Philippi paneel
Dynamo: 2009: 1x 12 Volt (voor de start accu) en 1x 24V/85A (voor de service accu-s en uitgerust met een 24 Volt Sterling regelaar)
Waterdruksysteem: 2010: elektrisch waterdruksysteem en een drukvat
Warm water: 2010: Webasto boiler, wordt verwarmd via de motor, via 230 Volt en via de Kabola verwarming
Watertank: 1x ca. 300 liter en 1x ca. 400 liter, beide tanks zijn onderdeel van de romp en gemaakt van hechthout met glasvezel epoxy en voorzien van grote mangaten
Vuilwatertank: 1x ca.150 liter grijswatertank (voor alle wasbakken en de douche) met inhoudsmeter en 1x ca. 100 liter zwartwatertank (toiletten) met inhoudsmeter, beide tanks zijn gemaakt van hechthout met glasvezel epoxy en voorzien van mangaten
Walstroom: zowel op de boeg als op het achterschip is een walstroom aansluiting (voorzien van een schakelaar) met een aardlekschakelaar en een walstroomkabel
Voltmeter: 12 Volt, 24 Volt en 230 Volt
Toerenteller: 2x
Watertankmeter: 2x
Brandstoftankmeter: 2x
Oliedrukmeter: 1x
Temperatuurmeter: 1x
Overig: De John Deere motor is gemariniseerd door De Jong (Hardinxveld-Giessendam). De motor is uitgerust met een Silent Exhaust, dus het koelwater zit onder de waterlijn en er is een droge uitlaat. Het koelwatersysteem is uitgerust met een alarm. Er zijn centraal (achter de motor) 4 zeewaterbestendige bronzen afsluiters in de romp en verder zijn alle huiddoorvoeren boven de waterlijn (kunststof, rvs en verchroomd messing). Er is een wierfilter voor de koelwater inlet van de motor en een wierfilter voor de inlet van de toiletten en de dekwaspomp. 2x Waterafscheider in het brandstofsysteem. De bilge onder de motor is voorzien van een room witte epoxy laklaag. Het hydraulische Danfoss systeem is voor de boegschroef, de ankerlier en de generator. Er is een noodstart-schakeling in het geval dat de motor accu leeg zou zijn. Victron Isolation Transformer 3.600W. De elektrische systemen zijn professioneel aangelegd en er is een duidelijk schema aanwezig. De bedrading van de mast wordt via een rvs zwanenhals door het dek gevoerd. De grijswatertank kan zowel handmatig (RM69 pomp) als elektrisch naar zee geleegd worden en de zwartwatertank kan elektrisch (boven de waterlijn) naar zee geleegd worden.
Tuigage
Type: sloep 19/20 getuigd
Rondhouten, verstaging: 2010: aluminium verjongde Selden mast, giek en Rodkicker, rvs verstaging, dubbele set zalingen, wegneembare kotterstag, Dyneema bakstagen, hydraulische Holmatro achterstagspanner
Lieren: 2010: rvs Andersen lieren: 3x 46 ST (1x op de mast) en 2x 52 ST (elektrisch)
Zeilen materiaal: witte dacron 9,8Oz zeilen
Fok: 2010: van der Vliet/Hood Sails: zelf kerende High Aspect Fok met grijze UV strook (ca. 42m2)
Fok reefsysteem: 2010:Furlex 400 S
Overig: Zandkleurige Lazy-Bag grootzeilhuik (2010) met Lazy-Jacks (2010). Aluminium telescopische Selden spinnakerboom (fokkeboom-2010). 3x Aluminium maststep (2010). De wegneembare kotterstag is voor de stormfok en dan kan de zelfkerende HA Fok niet gebruikt worden. Ronstan rails (2010) en blokken (2010) voor de zelfkerende fok. Spinlock stoppers (2010) in kuip. Onder de lieren op de kuiprand zijn opbergruimtes voor de vallen en schoten.
Navigatie en electronica
Roerstandaanwijzer: via autopilot
Weatherfax/Navtex: 2010: McMardo ICS NAV6 Navtex
Kaarten, gidsen: 2014: digitale kaart van Europa voor de kaartplotter
Overig: 2012: AIS transducer (Digital Yacht).
Uitrusting
Ankerlier: 2009: hydraulische Lewmar ankerlier (afstandsbediening op voordek)
Stootwillen, lijnen: X
Buitenkussens: 2010: losse kuipkussens
Dekzeilen: 2010: winterdekzeil (over de giek, inclusief de kuip)
Zwemtrap: 2010: telescopische rvs zwemtrap
Zwemplatform: met teak
Zeerailing, hekpreekstoel: 2010: rvs scepters, preekstoel, hekstoel met teak zitjes, midscheepse doorgangen en dubbeldraads geplastificeerde zeerailing
Bijboot: 2010: Lodestar 2.60 meter
Buitenboordmotor: 2010: 4 takt Yamaha 2,5 Pk (max. 10 uur gelopen)
Davits/kraan: 2010: wegdraaibare rvs davits
Overig: 2x Ruitenwisser met sproeier op de 2 voorramen in de decksalon. Douche in de kuip (warm en koud). Grote bakskisten (keurig afgewerkt van binnen). 24 Volt dekwaspomp met buitenwater (2010). In de achterste badkamer liggen de voorbereidingen om een wasmachine te kunnen inbouwen (stroom, watertoevoer, afvoer met filter).
Veiligheid
Radarreflector: 2010: Trilens
Reddingsvesten, harnassen: 2010: 1x rood hoefijzer reddingsboei, Life-Line banden aan dek
Gasbun: 2010: gasbun voor 2 kunststof gasflessen. De gasleidingen in het schip zijn rvs
Overig: Noodhelmstok. Gasdetector onder het kooktoestel in de kombuis. Luchthoorn. Het schip is uitgerust met een bliksemafleider (aangesloten op de wantputtingen en de kielbouten). Het schip is als Z-Schip in het Nederlandse Kadaster ingeschreven. Kosten doorhaling zijn voor rekening van de verkoper. Indien het schip op naam van de koper overgeschreven dient te worden, dan zijn de overschrijvingskosten voor rekening van de koper.


EXTRA KENMERKEN:
 ● Merk: Van De Stadt
 ● Type: Moorea 45 Decksalon
 ● Motor merk en type: [John Deere 5030 TF270 D 5 cilind

ADVERTEERDER:
Naam: For Sail Yachtbrokers
Tel: 0111-676131
Website: http://redirect.advertentieplanet.nl/4405352/ko

Deel deze advertentie met:
|