Robert Clark 64

prijs
€ 360.000
datum plaatsing
13-11-16
conditie
gebruikt
adverteerder
For Sail Yachtbrokers
type
aangeboden
adverteert sinds
12-01-2014
plaatsnaam
Nederland
telefoon
0111-676131
gezien
13 x
snelcode info
6286025
Financieren?
Verzekeren?

Deze adverteerder wenst geen zichtbare biedingen te ontvangen. Je kunt de adverteerder bellen of mailen via de button 'Stuur een bericht naar de adverteerder'.

Omschrijving

Watersport en Boten > Boten en Jachten > Zeiljachten

KENMERKEN:
 ● Conditie: Gebruikt
 ● Merk: Overige merken
 ● Model of Type: 64
 ● Bouwjaar: 1982
 ● Lengte (in mtr): 19.66
 ● Breedte (in mtr): 4.68
 ● Diepgang (in mtr): 2.20
 ● Slaapplaatsen (aant):
 ● Hutten (aant):
 ● Rompmateriaal: Aluminium

OMSCHRIJVING:
Prachtig klassiek zeewaardig jacht in een uitmuntende staat van onderhoud. Recente refit: nieuwe motoren, masten, zeilen, teak betimmering, etc.

Algemeen
Vorm: semi S-spant
Roer: roer aan skeg (zowel boven als onderaan)
Besturing: 1x gelakt teak stuurwiel (met een hydraulische Simrad RPU3000 pomp - 2005) in het deckhouse en een rvs stuurwiel (leder moet vernieuwd worden) in de achterste (stuur-)kuip met een mechanische overbrenging
Ramen: 7x Goiot dekluik, 2x Gebo (op de opbouw - vernieuwd in 1998) dekluik, diverse ramen en patrijspoorten
Waterverplaatsing (in kg): ca. 33.000
Doorvaarthoogte: ca. 21 meter
Bouwnummer: 039
Overig: Dit unieke Ocean-Going zeiljacht is in een perfecte staat van onderhoud. De huidige 3e eigenaar heeft het exterieur volledig laten renoveren in 2005 en in 2009 zijn de complete tuigage, de teak betimmering, alle systemen, de apparatuur en nog veel meer vernieuwd. Er is in totaal ruim eneuro; 700.000 gevesteerd. Door omstandigheden is de toen geplande zeiltocht niet doorgegaan, waardoor CAPE HORN nog altijd in een TOP conditie en bijna nieuwstaat verkeert en alleen de prachtige klassieke lijn het bouwjaar (1982) verraad. De volledige aluminium romp is in 2005 gestraald, behandeld met GP Coating, AWL-GRP Trowalable Fairing Compound en AWL-GRIP 545 Anti-corrosive Epoxy Primer lagen en daarna donker blauw (AWL-GRIP topcoat) gespoten. Het onderwaterschip is toen voorzien van antifouling. In de winter van 2012/2013 is het jacht voor het laatst op de wal geweest en in het voorjaar van 2014 werd een antifouling aangebracht. De anodes waren nog in een goede staat. In April 2014 zijn romp-dikte-metingen gedaan (rapport is beschikbaar); de kielsectie is vervaardigd van 8,5 mm en de rest van 6,5 - 7 mm. Het jacht heeft een Europa nummer (Internationaal scheepsregistratienummer).
Accommodatie
Materiaal, kleuren: Teak betimmering. In 2009 is het jacht (vanaf de achterhut naar het voorschip) helemaal leeg geweest, waarna het proffesioneel met teak is afgewerkt
Stoffering, gordijnen: rode stoffen bekleding in de salon (compleet vernieuwd in 2000 - in goede conditie)
Hutten: Voorkajuit (met 1x 2 persoonsbed en 1x 1 persoonsbed), 2x hut in het voorschip met een stapelbed en de salon in het achterschip
Slaapplaatsen: 8 slaapplaatsen
Stahoogte: ca. 1,90 - 2,05 meter
TV: 2009 : Samsung Flatscreen TV (aangesloten op de Intellian sateliet ontvanger en op de Sony DVD-speler) in de achterhut/salon
Kooktoestel/pitten: 4 pits (cardinisch opgehangen) kooktoestel
Overig: In 2009 is het volledige interieur vanaf de salon in het achterschip tot aan de voorpunt leeg gehaald, waarna de binnenkant van de romp behandeld is met een coating en rondom volgespoten met schuim (voor een goede isolatie). De indeling van het voorschip is volledig veranderd en door een scheepstimmerwerf in teak afgewerkt is. De indeling van voor naar achter gezien: voorkajuit met een tweepersoons bed aan bakboord en een eenpersoons bed aan stuurboord - een douche aan bakboord - 2x hut (bakboord en stuurboord) met een stapelbed - een toilet aan bakboord naast de trap. In het voorschip is witte Courtesy vloer-verlichting gemonteerd (voor -s nachts). De plafonds zijn met witte panelen afgewerkt. Alle hutten zijn in 2009 voorzien van luxe matrassen met een damp-werende laag. Het werkblad van de kombuis is in 2009 vervangen door een Antraciet Corian werkblad met een dubbele rvs wasbak. Boven het kooktoestel hangt een afzuigkap (24 Volt). In de kombuis is een elektrische Bep-Marine gas-afsluiter gemonteerd. In 2009 is rondom de achterhut een teak handgreep gemonteerd. Op het schot in de achterhut hangen een Barometer en een klok en er staat een Barograaf. Tussen de ruime berging in de voorpunt en de voorkajuit staat een waterdicht schot. Deze berging is vanaf het voordek toegankelijk via een dekluik en tevens vanuit de voorkajuit via een waterdicht afsluitbare deur.
Motor, electra, water
Vermogen: 2x 125 Pk / 93 kW
Aantal motoren: 2x
Bouwjaar: 2006
Uren: op beide motoren staan ca. 630 uren
Brandstoftank: ca. 1.100 liter plus een dagtank van ca. 550 liter
Koeling: intercooling
Aandrijving: 2x keerkoppeling (2006) met 2x rvs schroefas (2005) en 2x een 3 blads Vari-prop klapschroef (2005)
Verbruik (l/uur): ca. 10 liter in totaal
Meetinstrumenten: 2x
Spanning: 12, 24 en 230 Volt
Bedieningspaneel: vernieuwd in 2005
Dynamo: 2x
Waterdruksysteem: 2009 : elektrisch waterdruksysteem met een Hydrofoor 2 waterpomp en een Jabsco Accumulator drukvat
Warm water: 2005 : 230 Volt Kabola B-Tap verwarming met warmwater voorziening
Watertank: ca. 1.200 liter aluminium watertank (aan binnenzijde van de romp) plus een ca. 250 liter rvs tank (2009), die zowel via een vulopening als via de watermaker gevuld kan worden en middels een afsluiter in de hoofdtank overloopt. Op deze tank is Jabsco Hydrofoor pomp met een aparte kraan (in de kombuis) aangesloten (schoon water tap punt)
Vuilwatertank: 1x grijswatertank (waarop alle wasbakken en de douche zijn aangesloten) met een vlotter (2009) en een elektrische pomp (2009) met een dekaansluiting. 1x zwartwatertank (waar de toilet op aangesloten is). Onderin de tank is een elektrische vermaler gemonteerd en via een elektrische Rheinstrom pomp naar zee geleegd kan worden. Daarnaast kan de tank via de dekaansluiting worden leeggepompt
Watermaker: 2007 : Spectra Watermaker MPC-3000 (nog nooit gebruikt)
Voltmeter: 5x Voltmeter en 3x Amperemeter
Toerenteller: 2x
Oliedrukmeter: 2x
Temperatuurmeter: 2x
Overig: Er is een lek-spanning meter (aangesloten op de romp). 1x Mastervolt IVO Smart. 1x Mastervolt Charger Control. 1x Link 10 Battery Condition meter. Er is bewust voor gekozen om de service accu-s allen via de walstroom en via de generator te kunnen laden, dus niet via de dynamo-s op de motoren. Via een noodstart-functionaliteit waarmee de motor-accu-s aan de service accu-s of aan een nood-accu-set gekoppeld kan worden. De service accu-s, de acculaders, de omvormer, de Sure Power (Model 1202) Multi Battery Isolator, de Furuno Tuner en alle 24 Volt en 230 Volt zekeringkasten zijn achter het waterdichte schot (achter de salon) in een afgesloten ruimte (onder de stuur-kuip) ingebouwd. In 2005 is alles uit de motorkamer verwijderd, is opnieuw ingericht, opgebouwd en vernieuwd. Zo zijn alle wanden geoleerd en voorzien van ontdreuningsplaten. Alle pompen zijn vernieuwd en aangesloten op nieuwe Aquaterm Phisiotherm pijpen (in het gehele jacht). Alle elektrische bedrading is professioneel vernieuwd en hiervan is een elektrisch schema aanwezig. Er is 2x een buitenwater-inlet gestalleerd; beide met een wierfilter en zowel er onder als er boven uitgerust met een afsluiter. Hierop zijn de beide motoren, de generator, de 24 Volt Rheinstrom dekwaspomp, de 24 Volt elektrische toilet en de watermaker aangesloten. 2x Duplex Racor dieselfilter met waterafscheider en kijkglas voor de motoren. 2x Duplex Racor dieselfilter met waterafscheider en kijkglas voor de generator. 1x Racor dieselfilter voor de Kabola kachel. De laatste service beurt aan de motoren is in 2014 uitgevoerd. De motor kamer is voorzien van een werkbank (stahoogte) met een bankschroef, 2x 230 Volt stopcontact en bergruimte voor gereedschap. Er is een handmatige en een elektrische pomp, waarmee vuil uit de dieseltank kan worden afgezogen. De ontluchting van zowel de grijswatertank als van de zwartwatertank zijn aangesloten op een geurfilter, die in de motorkamer hangt.
Tuigage
Type: Ketch getuigd
Rondhouten, verstaging: 2x donker blauw gespoten aluminium Selden mast (2009), 2x donker blauw gespoten giek (2009) en 2x donker blauw gespoten Rodkicker (2009), rvs Dyform verstaging (2009 - spanners voorzien van aluminium Hasselfors pijpen), rvs diamant verstaging in de hoofdmast, dubbele set donker blauw gespoten open zalingen in de hoofdmast, enkele set donker blauw gespoten open zalingen in de bezaanmast en een hydraulische Holmatro HIA 48-22S achterstagspanner (2006)
Lieren: rvs Anderson lieren: 2x 46ST (elektrisch met 1 snelheid - 2009), 2x 68ST (elektrisch met 2 snelheden - 2009), 2x 46ST (handmatig - 2009). Lewmar lieren: 2x 48ST, 3x 40ST, 4x 28ST
Zeilen materiaal: 2009 : witte De Vries zeilen (in winter 2016/2017 gewassen en geserviced)
Bezaan: 2009 : De Vries : Cruiser Offshore Dacron : doorgelat bezaan zeil (in winter 2016/2017 gewassen en geserviced)
Bezaan reefsysteem: 3x rif
Genua: 2009: De Vries : Laminaat DCX : rolkluiver (in winter 2016/2017 gewassen en geserviced)
Genua reefsysteem: 2009 : elektrische Bamar MEJ1.02 rolkluiver-installatie (bedienbaar vanuit het deckhouse en middels een wire-less afstandsbediening)
Fok: 2009 : De Vries : Cruiser Offshore Dacron : rolgenua (in winter 2016/2017 gewassen en geserviced)
Fok reefsysteem: 2009 : elektrische Bamar MEJ1.02 rolgenua-installatie (bedienbaar vanuit het deckhouse en middels een wire-less afstrandsbediening)
Gennaker: Gennaker (190m2)
Overig: Tuned heeft de masten in 2013 (liggend) gecontroleerd. 2x Antal rails met stoppers op de hoofdmast (waarop de vallen van de kluiver en genua worden vastgezet en de hijs-vallen worden weggehaald). Wegneembare Kevlar stag (voor een stormfok). Blauwe grootzeilhuik en bezaanhuik, beide voorzien van Lazy-Jacks. Ronstan en Harken dekbeslag (blokken en rails). Spinlock stoppers. Donker blauw gespoten Carbon Hall (2009) Spinnakerboom (hangend op een rails aan de voorzijde van de mast).
Navigatie en electronica
Roerstandaanwijzer: 2009 : Simrad IS15 roerstandaanwijzer
Weatherfax/Navtex: Furuno NX-300 Navtex
Radio ontvanger: Furuno FS-1562-15 SSB Transmitter/Receiver met een Furuno Antenna Coupler (Tuner)
Overig: Simrad Robertson FU 35 Joystick bediening in het deckhouse, waarmee snel van koers kan worden veranderd (deze Joystick bediening is aangesloten op de hydraulische Simrad RPU3000 stuurpomp). 2x Industrieele boord-computer (1x voor internet gebruik en 1x voor navigatie-pakket) met een Flatscreen en een toetsenbord in het deckhouse. In het deckhouse hangt een Barometer. Intellian Satelliet ontvanger met Tuner (antenne staat op een paal op het achterdek). Geoleerde achterstag die als antenne voor de SSB fungeert.
Uitrusting
Ankerlier: 2009 : elektrische Maxwell ankerlier (up-down)
Stootwillen, lijnen: X
Zwemtrap: aluminium zwemtrap
Zeerailing, hekpreekstoel: rvs scepters (90 cm), preekstoel, hekstoel, dubbeldraads rvs zeerailing met midscheepse doorgangen
Overig: De 3 voorruiten van het deckhouse zijn in 2009 voorzien van Exalto ruitenwissers. Op het dak van het deckhouse staat een luchthoorn. In de kuip is een aansluiting voor de dekwaspomp (met buitenwater). Op het achterschip zijn 2 Custom Built rvs verhaalklampen (elk voorzien van 2 kunststof rollen) gemonteerd. Op het voordek staan 3 rvs Vetus luchthappers (2009), die van binnenuit afsluitbaar zijn.
Veiligheid
Radarreflector: Echomax radarreflector in de top van de hoofdmast
Gasbun: 2x afgesloten gasbun, het complete systeem is afgeperst op 05-07-2013 en goedgekeurd
Overig: Noodhelmstok. Reddingsjoon. Het jacht is als Z-Schip in het Nederlandse scheepskadaster ingeschreven en bij verkoop wordt het jacht vrij op naam opgeleverd.


EXTRA KENMERKEN:
 ● Merk: Robert Clark
 ● Type: 64
 ● Motor merk en type: [2x Caterpillar 3056 Turbo (Motor

ADVERTEERDER:
Naam: For Sail Yachtbrokers
Tel: 0111-676131
Website: http://redirect.advertentieplanet.nl/4706668/ko

Deel deze advertentie met:
|