Boekhouder Alphen aan den Rijn

 

Verël Administratie en Advies

Bergmolen 33

2406 KV  Alphen aan den Rijn

Telefoon 06-53183987

E-mail: info@vereladministratie.nl

Website: www.vereladministratie.nl

 

 

Laat je boekhouding verzorgen door Verël Administratie en Advies, Alphen aan den Rijn.

 

Ik kan het complete huishoudboekje van je bedrijf bijhouden.

Daarmee is niet alleen je administratie up-to-date,

maar krijg je ook meer financieel inzicht in je onderneming.

 

 

 

Je boekhouding altijd op orde

 

Heb je het (te) druk met je bedrijf? Kom je niet toe aan je boekhouding? Troost je, je bent niet de enige.

Veel ondernemers besteden hun administratie uit. Wanneer je eenmaal die stap hebt gezet, is niet alleen

je boekhouding altijd geordend, maar zul je merken dat je financiële inzicht in je bedrijfsactiviteiten groeit.

 

Meer financiële kennis → betere bedrijfsprestaties

 

Twee derde van de ondernemers schakelt ondersteuning in bij de belastingaangifte, zoals bij het opstellen

van de winst- en verliesrekening en de balans. Dat meldt Kamer van Koophandel in het rapport

´Grip op de tent´. (https://www.kvk.nl/advies-en-informatie/financiering/grip-op-de-tent/)

 

/files/21249/21248039

 

Wat de Kamer van Koophandel ook ontdekte: Ondernemers die van zichzelf aangeven dat ze financieel

veel kennis in huis hebben, presteren vaak beter in hun bedrijf dan ondernemers die dat niet hebben.

Maar ondernemers met minder geldkennis kunnen dit ‘gebrek’ voor een groot deel compenseren door

een boekhouder of accountant in te schakelen!

 

Mijn naam is Wouter Verël. Ik ben boekhouder en gevestigd in Alphen aan den Rijn.

Met mijn administratiekantoor Verël Administratie en Advies kan ik je helpen om je boekhouding op orde te krijgen.

Ik verzorg de financiële administratie van mkb-ondernemers en zzp’ers.

  

Boekhouder in hart en nieren

 

Zitten je bonnen in de spreekwoordelijke schoenendoos? Ik haal ze er graag voor je uit.

Ik kom uit een familie van boekhouders. Ik vind het heerlijk om orde en structuur te brengen in cijfers.

Op mijn 17e was ik al penningmeester bij een jeugdsociëteit.

Inmiddels heb ik ruim 30 jaar ervaring in financiële administratie. 

 

/files/21249/21248100 

 

Sinds 2016 heb ik mijn eigen onderneming. Ik verzorg het huishoudboekje van ondernemers

in het midden- en kleinbedrijf. Daarmee bied ik ze inzicht in hun bedrijfsprocessen.

Anders gezegd: ik geef jou een cijfermatige weergave van jouw bedrijfsactiviteiten.

 

Als administrateur ga ik graag een langdurige, persoonlijke relaties aan met mijn klanten.

Dat is niet alleen prettig in de dagelijkse omgang, maar het zorgt er ook voor dat ik al mijn klanten service

op maat kan bieden.

   

Waar kan ik je mee helpen?

 

Ik bied je orde en structuur op financieel gebied. Op maat en tegen een aantrekkelijk tarief.

Hieronder een greep uit de mogelijkheden:

 

  • Verzorging van je complete bedrijfsadministratie.
  • Financiële ondersteuning ad interim bij ziekte of zwangerschap van je vaste boekhouder.
  • Aanleveren van een periodiek financieel overzicht, zodat je weet hoe jouw bedrijf ervoor staat.
  • Waar nodig verbeteren van je financiële processen.
  • Hulp bieden bij budgetteren:  je uitgaven aanpassen aan je inkomsten.
  • Afschrijvingen berekenen van je bedrijfsmiddelen.
  • Verzorging van je aangifte omzetbelasting ofwel de btw-aangifte. Dit is de belasting die de overheid heft op de verkoop van producten of diensten. Het is de 21% die jij extra ontvangt op je eigen facturen en die je moet betalen wanneer je zelf iets aanschaft. Periodiek (eens in het kwartaal of eens in het jaar) moet je aangifte omzetbelasting doen en de ontvangen btw afdragen aan de Belastingdienst.
  • Autokosten en kilometers berekenen.
  • Berekenen van een eventuele investeringsaftrek of desinvesteringsbijtelling.
  • Aangifte ICP(intracommunautaire prestaties).
  • Verzorging van je aangifte inkomstenbelasting. Als je winst maakt met je onderneming, ben je ‘ondernemer voor de inkomstenbelasting’. Sommige zelfstandigen zijn dat niet, zij halen hun inkomsten uit wat men noemt ‘overige werkzaamheden’. Of misschien ben je nog gedeeltelijk in loondienst. Hoe dan ook, je moet inkomstenbelasting betalen. Dat betekent dat je al je inkomsten op een rij moet zetten volgens de eisen van de Belastingdienst.
  • Verzorging van je aangifte Vpb/vennootschapsbelasting. Wanneer je eigenaar bent van een BV of NV, moet je voor je bedrijf aangifte doen voor de vennootschapsbelasting. Het belastbare bedrag is de winst minus de verrekenbare verliezen.
  • Opstellen van je begroting, het overzicht van alle verwachte inkomsten en uitgaven voor het komende jaar.
  • Opstellen van je balans: dit is een overzicht van de stand van zaken van je bedrijf aan het einde van het jaar. Hierop staan je bezittingen (inventaris, vorderingen en liquide middelen) en schulden (te betalen omzetbelasting, leningen, eigen vermogen, crediteuren).
  • Opstellen van je winst- en verliesrekening, ook wel resultatenrekening genoemd: dit is een overzicht van alle kosten en opbrengsten die het gevolg zijn van je bedrijfsactiviteiten gedurende het jaar. 
  • Opstellen van je jaarrekening: deze bestaat uit de balans en de winst- en verliesrekening. Uit deze stukken kunnen de resultaten van je bedrijf worden gelezen, en de waarde van de bezittingen en schulden. Voor zzp’ers is een jaarrekening niet verplicht. BV’s en NV’s moeten wel een jaarrekening laten opstellen en deze bovendien deponeren bij de Kamer van Koophandel.

 

 

 Meer weten?

 

/files/21249/21248073

 

Wil je meer weten over de diensten van Verël Administratie en Advies?

Neem dan vrijblijvend contact op voor een kennismakingsgesprek of offerte.

Bel of mail naar Tel. 06-53183987 of info@vereladministratie.nl