Social media Alphen aan den Rijn

Your Social Media Buddy

Gouwsluisseweg 96

2405 XS Alphen aan den Rijn

 

T: +31625088071 

W: https://yoursocialmediabuddy.com

E: dirkjan@yoursocialmediabuddy.com

 

/files/28963/28962272

 

Wil je social media succesvol gebruiken voor je bedrijf?

Ken je dat gevoel? Je doet zelf de social media voor je bedrijf en je doet je best. Je plaatst berichten, als je tijd hebt, en hoopt op likes en shares. Maar de resultaten vallen tegen.

Wil jij social media inzetten voor je bedrijf maar heb je geen tijd of geen zin om uit te vinden hoe dat werkt?

Lees hieronder dan hoe Your Social Media Buddy je kan helpen. 

  

 

/files/28963/28962280Wie is Your Social Media Buddy?

Mijn naam is Dirkjan Hupkes en ik ben Your Social Media Buddy. Hieronder ga ik je uitleggen hoe je zichtbaar kunt zijn en blijven op social media en hoe ik je daarbij kan helpen. Ik begin met je uit te leggen hoe ik zelf tegen social media aankijk, daarna vertel ik je hoe succesvolle bedrijven opereren en wat jou kan tegenhouden om datzelfde te doen en tot slot vertel ik je hoe ik je kan helpen om social media te gebruiken voor je bedrijf zodat je zichtbaar wordt en blijft.

Ik vind het leuk om mensen te helpen om zich verder te ontwikkelen en daar zelf ook van te leren. Die wederkerigheid vind je ook terug op social media. En daarom vind ik social media ook leuk en heb ik er mijn bedrijf van gemaakt.

Mensen uit mijn omgeving beschrijven me als leergierig, gedreven en creatief. Alle drie die kwaliteiten kan ik kwijt op social media omdat het landschap continu verandert, je mee moet willen gaan met nieuwe mogelijkheden en omdat er veel van mijn creativiteit wordt gevraagd in de vorm van foto’s, afbeeldingen met teksten, vlogs en blogs.

 

/files/28963/28962285Wat is mijn visie op social media?

Goed gebruik van social media is voor mij dat ik me niet als reclamemaker of marketeer gedraag maar als een lid van een community. Dat houdt voor mij ook in dat je klanten en volgers de informatie geeft waar ze naar op zoek zijn en doorverwijst naar anderen als je die informatie zelf niet hebt. En het houdt in dat je niet alleen maar van de daken schreeuwt hoe goed je bent. 

Sinds 2011 volg ik de ontwikkelingen in de wereld van social media op de voet. Zo volg ik allerlei blogs, vlogs, Facebookgroepen en Twitteraccounts om te weten wat de nieuwste ontwikkelingen zijn en hoe je er gebruik van kunt maken. Daarnaast volg ik nieuwsbronnen om te zorgen dat ik de context van alle ontwikkelingen ken en begrijp. En ik heb diverse social media trainingen van Google en Facebook gevolgd om te weten hoe zij werken.

 

/files/28963/28962288Wat is mijn succesformule voor social media in je bedrijf?

In de afgelopen 5 jaar heb ik daardoor geleerd dat bedrijven die social media op een succesvolle manier in hun bedrijf gebruiken allemaal:

  1. Een verhaal vertellen via social media omdat mensen verhalen beter onthouden. Hierdoor bouwen ze voor lange termijn een band op. En omdat hun verhaal consistent is in taalgebruik, afbeeldingen en inhoud vertrouwen mensen erop dat de boodschap waar is.
  2. Op vaste tijden berichten plaatsen die aansluiten bij de wensen en behoeftes van hun doelgroep; hiermee geven ze de doelgroep het gevoel dat er naar ze geluisterd wordt en dat ze begrepen worden.
  3. Mensen bedanken voor het liken en delen van een bericht, waardoor er meer betrokkenheid ontstaat en waardoor ze op alle social media platforms beter scoren dan hun concurrenten.
  4. Mensen in dienst hebben die de social media doen, want succes op social media kost tijd.

 

/files/28963/28962292Wat houd je waarschijnlijk tegen?

Grote bedrijven kunnen zich dit makkelijk veroorloven met hun marketing- en communicatieafdelingen. Die hebben zelf het materiaal om berichten te maken, inclusief mooie foto’s en filmpjes. Daar hebben ze budget voor influencers en speciale bureaus die gespecialiseerd zijn op het gebied van social media.

Maar als ondernemer in het MKB of als ZZP’er heb je het al druk genoeg met je klanten, medewerkers en het bijhouden van je administratie. En je wilt je vrienden en familie ook nog de aandacht geven die ze verdienen. Dan schieten zaken als het bijhouden van social media er nog weleens bij in. En vraag jij elke tevreden klant of opdrachtgever om een review op Facebook en LinkedIn?

Ik heb gemerkt dat er veel ondernemers zijn die wel weten dat social media belangrijk zijn maar tegelijkertijd geen tijd of geen zin hebben om uit te zoeken hoe het werkt. Veel ondernemers proberen het wel. Ze plaatsen af en toe een bericht online, als ze inspiratie hebben, als het uitkomt of als hun kind, buurjongen of stagiaire er tijd voor heeft. En als ze dan zelf eens tijd hebben, dan is er net niet die ene speciale foto of de inspiratie voor een pakkende tekst.

En dat is jammer, want daardoor maken ze geen gebruik van de vele mogelijkheden die social media te bieden heeft. Ze missen kansen op meer klanten, meer omzet, meer informatie over klantwensen die in de toekomst kunnen helpen bij het helpen van klanten. In plaats daarvan hebben ze te maken met een teruglopend bereik op hun berichten, minder likes en shares, geen reviews. Kortom, ze zijn niet zichtbaar en krijgen het op langere termijn niet voor elkaar om social media te gebruiken in hun bedrijf.  

/files/28963/28962296

 

Herkenbaar? Dit is wat je eraan kunt doen!

Herken je dat? En wil je dat veranderen? Wil jij wel van die mogelijkheden gebruik maken die social media je biedt?

En wil je ook door kunnen gaan met ondernemen?

Dan ben je op zoek naar een buddy die de wereld van social media op zijn duimpje kent.

Een buddy die je helpt om social media te gebruiken op een manier die past bij jou, je bedrijf en je klanten. Your Social Media Buddy.  

 

/files/28963/28962299Hoe kan Your Social Media Buddy je helpen?

Als Your Social Media Buddy help ik je om jouw verhaal op social media te vertellen:

  • Ik stel een plan voor je op voor het plaatsen van berichten op jouw social media accounts. Dat plan is gebaseerd op jouw bedrijf, jouw doelen, jouw klanten en op waar en wanneer zij aanwezig zijn op Facebook, LinkedIn, Instagram of Twitter.
  • Ik zorg ervoor dat de berichten een verhaal vormen waarin je doelgroep zich herkent. En ik zorg er ook voor dat je waar dat nuttig is, berichten van collega-ondernemers worden gebruikt om jouw verhaal beter te maken. Maar altijd op een toon die bij jouw bedrijf past.
  • Ik zorg ervoor dat die berichten op vaste tijdstippen geplaatst worden en help je bij het geven van een passend antwoord op vragen en opmerkingen.
  • Ik meet de resultaten met behulp van de analyse tools en data van het platform zelf. Op die manier kunnen we samen beoordelen hoeveel succes je op social media hebt.
  • Ik pas de activiteiten aan als dat nodig is op basis van de resultaten. Dat gebeurt altijd in overleg met jou.
  • En uiteraard kan ik je ook helpen aan goede en betrouwbare ondernemers voor foto’s en video om je berichten een boost te geven.

 

/files/28963/28962304Wat is het resultaat?

Zo maak je gebruik van mijn kennis en tijd en kun je zelf gewoon doorgaan met ondernemen. Het resultaat? Klanten gaan jou vinden in plaats van jij hen.

En door ook op social media met je klanten in contact te blijven, zorg je ervoor dat je klanten nooit meer bij je weg willen. Dan ben je zichtbaar op social media. Dan zet je social media succesvol in voor je bedrijf.

 

 

 

/files/28963/28962307Wil jij social media succesvol gebruiken voor je bedrijf?

Dus wil jij voor je bedrijf succesvol gebruik maken van Facebook, LinkedIn, Instagram of Twitter en wil je gebruik maken van mijn kennis en tijd?

Maak dan een afspraak voor een kop koffie en dan kijken we samen wat jouw verhaal is. Je kunt me bereiken via social media, via dirkjan@yoursocialmediabuddy.com en via 06 25 088 071.