Benelli Export Lusso 49CC brommer
Deze prachtige gerestaureerde brommer is een waar kunstwerk en een must-have voor elke verzamelaar. Met zijn originele staat en unieke ontwerp, trekt hij de aandacht van liefhebbers.
Deze Benelli is niet alleen een vervoermiddel, maar ook een investering. Met zijn unieke geschiedenis en charme, zal hij zeker in waarde toenemen.
Benelli, een Italiaans motorfietsbedrijf opgericht door zes broers, vestigde zich stevig tussen de twee wereldoorlogen. De Italiaanse economische opleving van het midden van de jaren 50 was de inspiratie voor Benelli om zijn eerste bromfiets te produceren. Deze verscheen eind 1956 en was een eenvoudige gebruiksmachine. De eencilinder tweetaktmotor was bijna 'vierkant' met een boring van 40 mm en een slag van 39 mm. Hij had een gietijzeren cilinder en een kop en krukas van aluminiumlegering. De primaire aandrijving was via een ketting naar een drieversnellingsbak, bediend door een draaigreep. Het vermogen was 1,8 pk bij 6.200 tpm. Het open geperste stalen frame had vering aan zowel de voor- als achterkant. De machine werd gedragen op 20" wielen. Deze machine zou de eerste van vele worden en het assortiment werd in de komende jaren uitgebreid In 1957 werd een Sports-model aan het assortiment toegevoegd en in 1958 werden de Grand Touring- en Scooter-modellen geïntroduceerd.
Deze Benelli Export Lusso 49CC is een waar kunstwerk, met zijn originele onderdelen en unieke ontwerp.
Perfect voor verzamelaars en liefhebbers van klassieke voertuigen.
Het originele paspoort van de brommer is nog aanwezig.
In 2024 is de brommer op Nederlands kenteken gezet.
Je wilt toch ook af en toe even buiten de deur pronken met deze mooie bromfiets.
Omdat we al een oldtimer DAF 55 uit 1968 hebben welke door de vorige eigenaresse Fifi is genoemd (vanwege de 2 FF-en in het kenteken) moesten we natuurlijk voor de Benelli ook een mooie naam verzinnen.
Dat werd dus een uitvloeisel van het merknaam: Ellie. Klinkt ook lekker samen: Ellie en Fifi. Als 2 zusjes :).
Ontdek de schoonheid van de Benelli Export Lusso uit 1962. Deze prachtige gerestaureerde oldtimer is in originele staat en wacht op nieuwe liefhebbers.
Bekijk een selectie van foto's van deze prachtige brommer. Elk detail is zorgvuldig vastgelegd om de charme van deze oldtimer te tonen.
De Benelli Export Lusso is niet alleen een motorfiets, maar een stukje geschiedenis. Ontdek de unieke kenmerken en de restauratie die deze brommer zo speciaal maken.
Deze Benelli Export Lusso is volledig gerestaureerd en verkeert in originele staat. Een must-have voor elke oldtimerliefhebber.
Je hebt nu een beeld van de prachtige Benelli Export Lusso uit 1962, een gerestaureerde oldtimer in originele staat.
Deze brommer is een waar kunstwerk dat elke liefhebber zal aanspreken.
Hij staat perfect in een mancave of is inzetbaar voor PR-zaken.
Daarnaast heb je ontzettend veel lol en heel veel bekijks als je een stukje gaat rijden.
Deze Benelli Export Lusso is niet alleen een vervoermiddel, maar ook een stukje geschiedenis.
Met zijn unieke design en krachtige prestaties is het een must-have voor elke verzamelaar.
In principe heeft hij een mooi plekje en ben ik zeer blij om dit collectors item in bezit te hebben.
Voor de echte liefhebber zie ik wel ruimte om tegen een eerlijke prijs de brommer te verkopen.
Bieden graag vanaf €1.900. Voor minder gaat Ellie niet weg. 😊
Deze Benelli is niet alleen een vervoermiddel, maar ook een investering. Met zijn unieke geschiedenis en charme, zal hij zeker in waarde toenemen.
Benelli, een Italiaans motorfietsbedrijf opgericht door zes broers, vestigde zich stevig tussen de twee wereldoorlogen. De Italiaanse economische opleving van het midden van de jaren 50 was de inspiratie voor Benelli om zijn eerste bromfiets te produceren. Deze verscheen eind 1956 en was een eenvoudige gebruiksmachine. De eencilinder tweetaktmotor was bijna 'vierkant' met een boring van 40 mm en een slag van 39 mm. Hij had een gietijzeren cilinder en een kop en krukas van aluminiumlegering. De primaire aandrijving was via een ketting naar een drieversnellingsbak, bediend door een draaigreep. Het vermogen was 1,8 pk bij 6.200 tpm. Het open geperste stalen frame had vering aan zowel de voor- als achterkant. De machine werd gedragen op 20" wielen. Deze machine zou de eerste van vele worden en het assortiment werd in de komende jaren uitgebreid In 1957 werd een Sports-model aan het assortiment toegevoegd en in 1958 werden de Grand Touring- en Scooter-modellen geïntroduceerd.
Deze Benelli Export Lusso 49CC is een waar kunstwerk, met zijn originele onderdelen en unieke ontwerp.
Perfect voor verzamelaars en liefhebbers van klassieke voertuigen.
Het originele paspoort van de brommer is nog aanwezig.
In 2024 is de brommer op Nederlands kenteken gezet.
Je wilt toch ook af en toe even buiten de deur pronken met deze mooie bromfiets.
Omdat we al een oldtimer DAF 55 uit 1968 hebben welke door de vorige eigenaresse Fifi is genoemd (vanwege de 2 FF-en in het kenteken) moesten we natuurlijk voor de Benelli ook een mooie naam verzinnen.
Dat werd dus een uitvloeisel van het merknaam: Ellie. Klinkt ook lekker samen: Ellie en Fifi. Als 2 zusjes :).
Ontdek de schoonheid van de Benelli Export Lusso uit 1962. Deze prachtige gerestaureerde oldtimer is in originele staat en wacht op nieuwe liefhebbers.
Bekijk een selectie van foto's van deze prachtige brommer. Elk detail is zorgvuldig vastgelegd om de charme van deze oldtimer te tonen.
De Benelli Export Lusso is niet alleen een motorfiets, maar een stukje geschiedenis. Ontdek de unieke kenmerken en de restauratie die deze brommer zo speciaal maken.
Deze Benelli Export Lusso is volledig gerestaureerd en verkeert in originele staat. Een must-have voor elke oldtimerliefhebber.
Je hebt nu een beeld van de prachtige Benelli Export Lusso uit 1962, een gerestaureerde oldtimer in originele staat.
Deze brommer is een waar kunstwerk dat elke liefhebber zal aanspreken.
Hij staat perfect in een mancave of is inzetbaar voor PR-zaken.
Daarnaast heb je ontzettend veel lol en heel veel bekijks als je een stukje gaat rijden.
Deze Benelli Export Lusso is niet alleen een vervoermiddel, maar ook een stukje geschiedenis.
Met zijn unieke design en krachtige prestaties is het een must-have voor elke verzamelaar.
In principe heeft hij een mooi plekje en ben ik zeer blij om dit collectors item in bezit te hebben.
Voor de echte liefhebber zie ik wel ruimte om tegen een eerlijke prijs de brommer te verkopen.
Bieden graag vanaf €1.900. Voor minder gaat Ellie niet weg. 😊